torsdag 11 oktober 2012

Manisk och Jul förberedelser

Nu är jag inne i en manisk period efter en rejäl nerförsbacke, vilken slog på med en dags förvarning. I mitt fall betyder maniska perioden att jag slår i hög växel, jag sitter inte stilla om jag inte måste. Idag har jag till exempel tvättat fyra maskiner byk, och hängt upp den på de mest finurligaste platser som kan tänkas eftersom vårt tvättrum plötsligt krympt. Tömt och fyllt på diskmaskinen. Städat köket. Matat barnen före tuppluren. Miliam och Emelia jobbade åter igen i skift. Städat vardagsrummet. Möblerat om vardagsrummet. Torkat damm i varje knut. Sopat, dammsugit och tvättat golv. Där emellan har jag tagit hand om tre små knoddar. Till två knoddar av tre byggde jag en koja, ett hemligt klubbhus som min äldsta sa. Picknick i kojan var en självklarhet!


Beslut som annars tar en evighet för mej att göra fixade jag på under en timme, nämligen: Vilka kläder som skickas tillbaka till H&M! Kläder jag beställde under mina minst sagt usla veckor före manin kickade in. Slutsumman ska vi inte snacka om, sååå skönt att kunna skicka tillbaka över hälften och få pengarna tillbaka!!

Efter mitt lilla blogginlägg här skall jag ännu tvätta fönster före jag sätter mej ner för att sy julkalendrar/julsockor åt mina små. Mani eller inte, idag har varit en bra dag!

Mina nuvarande projekt, samt ett färdigt projekt och en 'one to go'. Miliams julsock är fortfarande i paket, hans fartfyllda kalender blir färdigsydd före December! Novalie's julsocka, den med katterna, är långt från färdig, hennes kalender är dock färdig. Emelia's julsocka, den med änglarna, är fem före klar, nu är jag på jakt efter en kiva kalender till nästa jul åt vår minsting. Mitt i högen ligger det en färdigsydd julsocka som ännu söker ägare.


Och så hittade jag dessa små projekt i en flyttlåda. Så om någon är intresserad av julsockorna eller julkalender lämna en kommentar! Jag tycker mer om 'annorlunda' sy projekt, så dom här faller inte mej i smaken mera. (M. jag hittade en 'kivogare' julsocka åt guddottern min!)


Do I love Christmas or Christmas? I think I do...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar