torsdag 18 oktober 2012

Dubbel dos

Igår gjorde jag ett misstag jag definitivt inte kommer att upprepa. Mitt minne har på senaste tiden störtat från dåligt till ännu sämre. Igår visade minnet sin sämre sida. Misstaget jag gjorde var att ta 800mg istället för min vanliga dos på 400mg, dubbel dos. Och mående var efter det. I mitt fall fick jag en jävla huvudvärk följ av illamående. Min balans rök, skulle någon utestående sett mej skulle sku den nog trott att jag druckit något rent. Jag såg i kors, iallafall kändes det så. På kvälls sidan fick jag ringa hem Marcus, då bar inte benen bra mer. Arma kändes tunga som fan, händerna skakade. För säkerhets skull ringde vi till förgiftningscentralen för råd, det kändes inte alls nolot.. Där sa dom att det inte var någon desto större fara, dåligt skulle jag dock känna mej hela kvällen - och det fan gjorde jag!

Jag förstår inte hur jag glömt att jag redan tog min medicin på morgonen - som jag alltid gör! Den där gången var jag dock övertygad om att jag glömt ta den. Så idag bär det av till apoteket för att köpa en sorterings medicin låda för att undvika att det händer igen!

Förstått hände det på samma dag då vi väntade på att prästen skulle dyka upp för att diskutera Emelia's dop som hålls nu i Lördag. Hoppas han inte la märke till mina ögon, som såg i kors hela kvällen, eller mina händer som skakade i ett. Han kunde väl inte i alla fall ha missat min koncentrations nivå som stod på noll. Blicken vandrade hela tiden allt annanstans, mest mot klockan. Det sku vara hur fint som helst om folk här får höra att 'Fru Andersons dricker rent, vilken tur att hon inte hade barnen hemma då hon gjorde det'.

Jag lovar och svär på att det var ett misstag och inte ett medvetet val! Skulle jag verkligen villa skada mej själv sku jag ta mer - men det är inget som jag planerar! Aldrig, aldrig aldrig igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar