onsdag 17 oktober 2012

Klar för kalla vinterdagar

Hemma hos oss gäller det att förbereda noggrant inför kallare dagar. Med tre knoddar i huset och en massa ner packade kläder, speciellt baby kläder, får jag börja i tid med att gräva fram varmare plagg. Samt gräva fram alla bortglömda kläder i storlek 50-56 eftersom dom nu sätts till salu, likaså mammakläderna.

Då jag rotade igenom vinter halarna i klädskåpet konstaterade jag att det finns mer än tillräckligt med dem! Åt alla tre! Utan att skämta handlar det om ca 15 vinterplagg. Och då vet jag att det finns fler i någon knut. Dags att sälja några kanske? Det är ju en helt sjuk mängd med halare!


Emelia's halare inför vintern. Två med lapparna kvar, fast det är inte så konstigt. Hon fick dom då hon föddes. Från bilden saknas ännu en halare i härlig färg som hon ärvt av Novalie. Av alla dessa är nog den min favorit, kanske för att den har hängt med sen första? Den blåa Ticket to heaven halaren fyndade jag för endast 12€ förra hösten. Det är ett fynd som heter duga!


Vi får nog vänta till nästa vinter före denna Mumin halare tas i användning. Klickade ändå en bild på den eftersom även den här hör till favoriterna!


Här har vi ett riktigt fynd! För den här Ticket to heaven halaren betalade jag ändast 8,50€  för på kirppis här om dagen! Tack Oskar för att du växt ur den, heh.


En annan havainto för idag är färgskillnaden på Novalies identiska jeans! De ena paret har visst varit i användning lite mer än dom andra. Storlek 98 får nu vila ut sej tills nästa busunge tar dem i användning, vi kör med 104 istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar