tisdag 30 oktober 2012

Fel fel FEL!

Ibland känns det som jag pratar med en vägg istället för med karln i huset. Hur många gånger har jag inte sagt hur diskmaskinen skall fyllas på för att den inte ska snurra på i onödan, halvfull! I allt annat är han nog snål, men tydligen inte när det kommer till energi besparing! Lampor är tända mer eller mindre dygnet runt, ytterlampan som verkligen inte behöv lysa hela natten drar ström. Garage och ute förrådet är upplyst varje gång han varit där. Jag får gå husesyn varje dag och påminner honom stup i kvart om att släcka. Vi är inte gjorda av pengar heller! Tidigare idag då jag hade läkartid , klockan kvart i elva  lös ytterlampan ännu. Och strömmen var på i bilen! Tar akkon slut i bilen vet ni vems fel det är!! Men det som stör mej mest: diskmaskinen! Bara se på besticken på bilden! Halvtomt och helt fel! Rätta sättet att fylla på är förstås följande: Teskedarna i högra facket längst ner och de stora skedarna på vänstra sidan. Gafflarna i det högra facket i den övre facket och knivarna till  vänster! De stora matarlikarna skall placeras på den högra sidan av bestick korgen och dom mindre på vänstra sidan. På så vis får man stekpannan att rymmas på vänstra sidan och  kastrullen! En annan sak som får mej till vansinnet: han stänger aldrig diskmaskinens dörr (i brist på ett bättre ord.) Tänk om barnen i misstag skulle trilla då den är öppen och få en kniv i sej!? Kanske det bara är jag som överreagerar men tänk om, man kan aldrig veta! Så pliiis, hör på mej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar