måndag 11 april 2016

Veckoslutet

Vi har hunnit med ett och annat nu på veckoslutet. Jag har varit den bästa hemmafrun som kockat ihop det ena och det andra, vanligtvis slänger vi ihop något lätt som går fort. Vi har till och med påskat lite på efterkälken. Varför inte?

Jag har länge haft en sån himo på pizza. Själv tänkte jag vara lat och köpa en färdig pizza men det slutade ändå med att vi gjorde en egen. Jag kom över ett lätt recept på botten så jag slängde ihop den. Det var lättare än vad jag kom ihåg och täckte en hel plåt så den får definitivt tummen upp! God blev den också. Vanligtvis toppar jag den med skinka, champinjoner, ananas och räkor men när vi kom hem från butiken fick jag en sån himo på sparris, fetaost och tomat. Jag förstår inte varifrån mina himo attacker kommer från!? Så jag fyllde min sida av pizzan med skinka, fetaost, sparris, tomat, räkor och champinjoner. Jag måste komma ihåg den här kombon för nästa gång. Sååå sjukt gott!

På Söndagen ville jag ha grillmat sooo bad. Och till grillat hör förstås makaronisallad med tonfisk till. Jag hade dessutom en bit jäst kvar från föregående dag så jag bestämde mig för att baka eget rostbröd. Novalie ville också ha scones till kvällsmaten så jag slängde ihop såna också. Fast när jag var klara med dom ville hon inte längre ha dom.. alltså barn. Vissa dagar får man flera gråa hårstrån än andra. Kvällens högpunkt var ändå när jag fick dra ut hennes tand. Sweet, sweet revange, hehe.

Eftersom vi var borta över påsken och grannarna saknade våra små häxor påskade vi för dom igår. Påsken tillbringade vi Svartå och deltog i Ekenäs påskmarknad där barnen klädde ut sig till häxor och deltog i ägg jakten. Fotofabriken hade erbjudande på fotografering för utklädda barn och vi nappade förstås på den. Emelias min förtjänar en medalj. Fotografen sa att hon var den svår flörtade kunden på hela dagen. Det är vår Emelia det!

Novalie var också på kalas och fick bygga en fågelholk, nu är frågan vart vi ska hänga upp den. Jag vill ha den nära huset för jag blir så glad av fågelkvitter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar