måndag 23 september 2013

Tips för er framför kassan

Så jag är tillbaka bakom kassan igen. Min första vecka gick sådär. Redan första dagen gick jag hem en halv timme för tidigt, några dagar har jag kommit för sent. Jag måste bara säg att jag nu har världens bästa förman! Sånt tålamod har ingen annan haft förut.

Nu när jag igen står bakom kassan har jag små tips för er som står framför kassan. Har ni någon gång funderat på hur ni lägger upp varor på bandet? Ofta läggs yoghurten först därefter alla hårda och tunga varor. Vad är problemet med det då? Jo, yoghurtburken kan gå sönder. Roligt för kassapersonalen,  speciellt då det är lång kö!
Jag brukar dock skuffa sånt som kan krossas på sidan för jag är inget större städfreak.
Rada inte upp alla varor från ena kanten till den andra och allt på varandra! Varor kan falla ner på golvet och gå sönder! Dessutom tar det längre att få varorna igenom eftersom varorna stockar bandet vid kassan! Dessutom gör kunden bakom garanterat likadant. Häll inte ut hela korgen direkt på bandet plocka upp varorna! Helst dom tunga varorna först som mjölk.
Lägg inte pant lappen på rullbandet! Inte heller bankkort, pengar och annat som kan försvinna under rullbandet!
Det är också kiva att få ett tack och hejdå då allt är klart!

Det här är inte ett gnäll inlägg! Utan ett 'aha' inlägg till dem som inte tänkt på det här förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar