söndag 1 september 2013

Sista dagen för mej

Det är min sista lediga dag före jobbet kallar. För tre månader sen försökte jag intalla mej själv att tre månader är länge. Vilken löngn. Imorgon bitti ska jag lämna barnen på dagis, deras första 'riktiga' dagis dag. Jag hoppas det kommer att gå bra. I Fredags ville dom leka en stund till då jag sökte hem dom. Kanske dom inte ens märker att jag jag lämnat dom där för att leka? Nä. Det är bara önsketänkande.
Jag hoppas verkligen att det börjar löpa på bra. För oss alla!

Imorgon är det min första dag tillbaka på jobbet på flera år! Tre/fyra år blir det visst. Jag försöker komma på hur det känns men.. Just nu känns det lungt. Imorgon har nog vindarna vänt, imorgon slår nog osäkerheten och paniken i.

Så vad gör jag på min sista lediga dag? Jo. Efter min nattsömn på elva timmar tänker jag nu spela Spotify på högsta volym och städa upp här i huset!

(Detta inlägg är skriven på telefonen.  Därmed skrivfel m.m)

2 kommentarer:

  1. Nåh nåh hur gick dagen för er? Roligt att läsa när vi nu igen är i samma stadie och har börjat med jobb och dagis här också idag :)

    Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var glad att du inte är jag! ;) Hehe. Så mycket mer kan jag inte säga x)

      Radera