lördag 30 januari 2016

Dom där extra kilona..

Jag har länge försökt intala mig själv om att min vikt inte spelar någon större roll men nu har den börjat störa mig igen. Inte för att vågen har gått upp dom senaste månaderna (tacka högre makter för det), tvärtom den har bara visat mindre och mindre siffror. Och nu ska jag göra ett allvarligt försök för att få kilona att gå. Eller det var det jag så tappert försökte intala mig själv.

Förra Lördagen började jag äta enligt LCHF dieten igen. Förra gången gick det ju bra! Jag gick ner 8 kg var det på två månader kanske? Men sen kröp socker behovet på igen och kilona kom på köpet. Jag är den största socker narkomanen som finns! Jag ska ha tre skedar socker i kaffet (eller te) varje morgon. Ett slag var jag beroende av cokis och kunde dricka sex tölkar om dagen (ända tills jag fick tipset om att rengöra vessabyttan med det och det blev renare än med alla kemikalie fyllda rengörings medel). Kladdkaka är min svaghet..

Det har inte varit lätt nu heller att lämna bort allt socker. Jag vill fortfarande ha mina tre skedar i kaffet och igår på kalas åt jag mer än jag tillät mig själv. Men jag har ändå lyckats gå ner tre kilo! Vilket är helt huippu!

Vi diskuterade min vikt igår med Marcus. Hur snabbt och hur mycket jag gick upp (på ynka tre månader). Och det här var när jag var inlagd på avdelningen. Då trodde jag att det var det jag behövde man så här efteråt har jag satt två och två ihop och insett att det var det som orsakade det. Jag klarade inte av ångesten så jag började äta istället.

Det konstigaste är att jag egentligen tycker att det är okej fast jag idag inte gillar vad vågen visar. Det var okej att äta, det var okej att gå upp i vikt (jag vägde ju bara ynka 52 kg) och det känns på något vis okej nu också men inte på samma vis mera.

Här i veckan såg vi på gamla bilder och usch fy så smal jag har varit! Men då tyckte jag att jag var fet!? Nej nej, det är nu jag är fet och det är nu jag ska göra något åt det!

Så gör er redo för LCHF recept här på bloggen. Fetaost köttbulls receptet är i alla fall värt att dela med sig av. Dom är till och med efter frågade av Marcus. Då vet man att något är bra (om det inte handlar om senap förstås).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar