söndag 15 december 2013

Kontroll

Det har visst blivit en lååång paus i bloggande. Inte för att det var meningen, jag har helt enkelt inte haft någonting klokt att komma med. Dessutom var/är jag inne i en period igen då ingenting smakar. Jag har ingen ork, varken hemma eller på jobbet. Vad skulle jag inte göra för att få sova bort mina dagar? Jag har blivit erbjuden sjukledigt men vad hjälper nu det? Det är alldeles för lätt att få sjukledigt på polikliniken, men att få medicineringen bytt, det är svårt!
Sen jag börjat jobba har jag fått en viss kontroll över min depression. En gång har den tagit övergrepp, men vad är nu en dag mot flera veckor som det var förut?

Jag har också börjat få hjälp på annat vis. En dag i veckan har jag ett samtal med en sjuksköterska och efter det pysselterapi. Vem visste att det fanns någonting som pysselterapi? Det är helt perfekt för mej som älskar att pyssla! Även då min ork står på noll lyckades jag knåpa ihop en gran krans förra veckan.

1 kommentar: